Loading...

Concrete tips om te starten met LinkedIn

gsm met logo van LinkedIn op bureau
dec 18, 2019 1 min leestijd

Natuurlijk ben je op de hoogte van het belang van LinkedIn: je maakte een profiel aan, je vulde je gegevens aan en je bent zichtbaar op het platform. Next up: je netwerk doen groeien.

Icon
Bright Plus

Maar eerlijk: wanneer updatete jij de laatste keer je gegevens? Schreef jij al een mooie summary waarbij je let op keywords waarop je gevonden wilt worden? Reageer je wel eens op een artikel? Lanceer jij zelf regelmatig wat content in jouw netwerk?

Je bent wellicht nog geen LinkedIn-pro en denkt dat je daar helemaal niet zoveel tijd voor hebt. Of heb je nog niet stil gestaan bij het belang ervan. Maar social selling is hot! Social Whut? Jezelf (en/of je bedrijf) verkopen via social media!

Goed nieuws! Wij helpen je hier stap voor stap bij. Zo ben jij binnenkort helemaal up and running in de wondere wereld van LinkedIn. Laat dan dat netwerk maar groeien!

 

Wie ben je en waar wil je naartoe?


Stap 1, meteen ook de moeilijkste! Je mag gaan graven in je zelfkennis en doelen. Alles begint met zelfkennis. Start met het in kaart brengen van jouw focus. Wat zijn je sterktes? Je interesses? In welke sector ligt jouw ambitie? Zie je het internationaal of eerder lokaal? Heb je een sterke talenkennis? Specifieke vakkennis? En de moeilijkste vraag: hoe onderscheid je jezelf van de grote hoop?

Een hele opdracht, maar van groot belang om er even bij stil te staan. Enkel zo weet je waar je eigenlijk naartoe wilt met jouw online profiel. Noteer enkele keywords over jezelf en bepaal zo de focus in jouw online verhaal. Bespreek die keywords eventueel ook eens met je medestudenten, je collega’s en je vrienden. Zij hebben vaak een goed beeld van waarin je uitblinkt en denken misschien aan zaken waar jij nog niet bij stilstond.

Voorbeeld: Je bent een schoolverlater Office Management. Je bent sterk in talen en hebt een creatieve pen. Je zou op termijn graag in een internationale omgeving willen werken.

Good to know: Recruiters zoeken vaak op keywords (zoekwoorden). Kruip dus niet enkel in je pen, maar ook in het hoofd van een recruiter. Hoe gaat die jou vinden? Op welke specifieke zoekwoorden zou hij zoeken?

Loading...

Related articles

Meer artikelen over dit topic

Placeholder
Placeholder
Placeholder
Loading...

Trainingen en events

Schrijf je snel in voor onze volgende training

Placeholder
Placeholder
Placeholder