Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Online sinds 14/11/2020

Communicatiemedewerker voor stabiel bedrijf in Brussel in Saint-Josse-Ten-Noode

De job

Voor onze klant gelegen centraal in Brussel zoeken we een enthousiaste communicatiemedewerker!

Je verantwoordelijkheden:
Je krijgt een gevarieerd en uitdagend takenpakket. Hieronder lees je het leeuwendeel van de zaken waarmee je dagelijks zal bezig zijn:

  • Als spil van het team communicatie zorg je ervoor dat de organisatie perfect verloopt. Je beheert onze administratie als een echte account en bent verantwoordelijk voor:
    • de opvolging en bewaking van de communicatiebudgetten in Microsoft Dynamics AX.
    • de opvolging van bestelbonnen en facturen
    • het beheer, onderhoud en verdere uitbreiding van de databases in ons CRM-systeem volgens de GDPR-normen, implementatie en verdere uitbreiding van CRM-systeem.
    • het beheer van alle communicatiemateriaal.
    • De organisatie van de teamvergaderingen. Je levert je bijdrage, maakt de verslagen van de vergaderingen op en zorgt voor de opvolging ervan.
    • Je overlegt op regelmatige basis met de externe leveranciers waaronder het creatieve bureau, drukkerijen, copywriters, fotografen, …
    • Als communicatiespecialist ga je in overleg met het team en in functie van het jaarlijks communicatieplan aan de slag om onze boodschappen op een zo effectieve en efficiënt mogelijke manier bij doelgroepen te brengen. Hiervoor zal je nauw samenwerken met de interne en/of externe copywriters. Dankzij jouw inspanningen leren de doelgroepen NIRAS en haar activiteiten beter kennen.
    •  
  • Je bent verantwoordelijk voor de publicatie en opvolging van onze boodschappen en informatie op de verschillende dragers:
    • Je staat in voor het beheren en actualiseren van de website van NIRAS en zorgt voor een waardevolle en boeiende inhoud.
    • Je verzorgt de communicatie op sociale media en volgt deze ook nauwgezet op.
    • Je bent verantwoordelijk voor de externe nieuwsbrieven die we op regelmatige basis naar de verschillende doelgroepen sturen.
    • Je volgt de ‘info@’ mail op en brieft intern verder waar nodig. Je zorgt ervoor dat mensen die met ons in contact komen via de website of sociale media snel een antwoord of reactie krijgen.
    • Indien nodig werk je mee aan het uitbouwen van communicatiecampagnes naar specifieke doelgroepen of een groter publiek.
    • Je streeft naar een continue verbetering van de resultaten van de digitale communicatie, zowel wat SEA, sociaal, e-mail, landingspagina’s als website betreft.
    • Je meet en bewaakt de communicatie op alle kanalen en verkrijgt zo het nodige inzicht.
    •  
  • Je zal deel uitmaken van de werkgroep interne communicatie en meehelpen bij het uitvoeren van het interne communicatieplan om ervoor zorgen dat de medewerkers op de juiste manier worden geïnformeerd en zich betrokken voelen. Tevens zal je interne projecten opzetten zoals bijvoorbeeld lunch & learns.
Jouw profiel

Je profiel:

  • Je hebt een bachelorsdiploma in communicatie of gelijkwaardig en minstens vijf jaar relevante ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent bovenal een enthousiast en proactief persoon die veel zin heeft om een nieuwe uitdaging aan te gaan.
  • Er zit toch al wat ervaring in jouw rugzak. Je herkent de taken zoals hierboven omschreven en hebt deze ook al bij een vorig bedrijf, organisatie of bureau uitgevoerd.
  • Je bent een digital native maar hebt ook een goede kennis van de meer klassieke media zoals print, tv, radio. Op die manier kan je telkens de meest optimale communicatiemix uitwerken.
  • Je hebt voeling met onze sector en met communicatie omtrent wetenschappelijke en maatschappelijke aangelegenheden.
  • Naast jouw interesse voor wetenschap ben je een specialist in B2B/B2C-communicatie om de belangen van onze instelling te vertegenwoordigen naar diverse doelgroepen.
  • Je hebt zin voor verantwoordelijkheid en onderscheid jezelf door je uiterste nauwkeurigheid en tact, en garandeert tegelijkertijd de vertrouwelijkheid van de informatie waarover je beschikt.
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken.
  • Je geeft blijk van initiatief en bent stressbestendig en polyvalent.
  • Je hebt zin voor organisatie en bent in staat prioriteiten te stellen.
  • Je bent Nederlandstalig en functioneel tweetalig (NL/FR). Daarnaast heb je een goede kennis (geschreven en gesproken) van de Engelse taal. Kennis van andere talen is een plus.
  • Je beheerst de gebruikelijke kantoorsoftware, in het bijzonder Word, Excel en PowerPoint, en hebt goede noties van het beheer van digitale en grafische programma's zoals Adobe Creative Suite.
  • Je hebt ervaring met een Microsoft Dynamics omgeving en het beheer van data.
Wat krijg je ervoor?
  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende organisatie.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk privéleven en privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.


Plaats van tewerkstelling:
Je werkt voornamelijk in onze kantoren in het centrum van Brussel en verplaatst je regelmatig naar onze sites in Dessel/Mol en Fleurus

Jouw werkgever

Onze klant is een semi-overheidsinstelling met een maatschappelijk verantwoorde missie.

Kandidaten zijn niet zomaar een target, maar wel de belangrijkste schakel in het selectieproces. Er wordt veel tijd en aandacht besteed aan de kandidaten in het proces. Zowel voor de kandidaat als voor de klant gaan ze bij Bright Plus voor de meerwaarde.