event
Meet & Greet Roeselare 4 december
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Een Great Place to Work? Dat wordt een organisatie niet zomaar. Via een anonieme vragenlijst evalueren de eigen medewerkers het management, de bedrijfscultuur en de mate van vertrouwen die er heerst binnen het bedrijf. Maar het hr-beleid van de organisatie wordt ook onder de loep genomen door de experten van het Great Place to Work-instituut.
Ga je aan de slag in een Great Place to Work? Dan ben je dus zeker dat je terecht komt op een fijne werkplek. Er zijn heel wat voordelen van werken in een great workplace, en we zetten ze even voor je op een rij.
Lees ook: Great Place to Work: wat betekent dat?
Een Great Place to Work heeft vaak een sterke onboaringprocedure die ervoor zorgt dat je je snel welkom voelt. Ze weten waar ze als organisatie voor staan, wat hun waarden en normen zijn en ze dompelen je al snel onder in hun DNA.
Ze zorgen er daarnaast voor dat je al snel de nodige skills onder de knie hebt om je job succesvol uit te oefenen. Vaak wordt er een ontwikkelingsplan op maat opgesteld zodat je weet wat er van jou wordt verwacht en hoe je kan groeien
Het belangrijkste in een Great Place to Work? Vertrouwen! Vertrouwen van de medewerkers in het management, van de leidinggevenden in hun team, en tussen de collega’s onderling. Iets dat door de coronacrisis en het vele thuiswerken alleen maar belangrijker werd.
De vragenlijst die het instituut gebruikt, wordt niet voor niets de ‘Trust Index’ genoemd: die meet de mate van vertrouwen die er heerst op verschillende vlakken. Behaalt een organisatie het Great Place to Work-certificaat? Dan weet je dat de medewerkers het bedrijf minstens een score van 75% geven. Een mooi maar vooral belangrijk resultaat dus!
Great Places to Work blinken daarnaast uit in hun goede communicatie. In zo een organisatie is communiceren geen eenrichtingsstraat, maar eerder een druk bezocht kruispunt. Communicatie verloopt er namelijk niet enkel top-down, ook de medewerkers krijgen heel wat mogelijkheden om hun zegje te doen of om te communiceren met elkaar.
Een bedrijf dat goed communiceert, creëert een bedrijfscultuur waarin met z’n allen aan een gemeenschappelijk doel wordt gewerkt. Eentje waarin er ook een constante stroom van ideeën en initiatieven is. Waar er soepel met verandering kan worden omgegaan en waar er op een open en enthousiaste manier wordt samengewerkt. Het is een organisatie die jou inspireert en motiveert.
En daar blijft het niet bij. Wanneer er in je organisatie een cultuur heerst waarin er in alle richtingen open en transparant wordt gecommuniceerd, wordt ook knowledge sharing voor jou een vanzelfsprekendheid. Door er de norm van te maken om jouw kennis te delen en door te geven aan anderen, maak je weer ruimte vrij voor jezelf om nieuwe kennis op te doen of om een nieuwe vaardigheid aan te leren.
Hoe zet een Great Place to Work in op een sterk ontwikkelingsbeleid? Simpel: het aanbieden van de juiste opleidingen op het juiste moment. Het doel van training en ontwikkeling is om jouw ervaring, knowhow, talenten en visie te verdiepen en te verbreden. Het is een investering in jou als medewerker, voor een mooie samenwerking op de lange termijn.
Dat doen ze niet door sporadisch een willekeurige opleiding te voorzien. Ze investeren op constante basis in jouw potentieel en dan doen ze met een uitgewerkt vormingsbeleid dat zowel individueel als collectief, persoonlijk als taakgericht en structureel als ad-hoc inzet op groei.
Wil jij ook graag werken in een Great Place to Work? Met trots mogen we melden dat wij ook dit jaar het Great Place to Work certificaat behaald hebben. Benieuwd? Ontdek er hier alles over!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
Solliciteren
Strategisch zoeken naar een nieuwe job: zo pak je het aan
3 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Een job in customer service: iets voor jou?
2 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Werken als personal assistant, iets voor jou?
2 min. leestijd
event
Roeselare
event
Kortrijk
event
event
Kortrijk
event
Kortrijk
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.