event
JobVillage Roeselare
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Als schoolverlater klopte medewerker Aurélie Van Gucht aan bij Bright Plus voor haar eerste sollicitatie. Dat was het begin van een mooie en leerrijke loopbaan binnen ons bedrijf. Vol enthousiasme vertelt ze haar verhaal over haar carrière vol groeimogelijkheden waarin vooral haar motivatie het verschil maakt.
‘Op een dag kwamen twee HR Consultants van Bright Plus naar mijn school om een sollicitatietraining te geven. Hun enthousiasme werkte zo aanstekelijk dat ik na het behalen van mijn diploma meteen bij hen aanklopte om me te begeleiden in mijn zoektocht naar een eerste job. Al snel was er een klik en gaven ze me de kans om bij Bright Plus binnen Outsourcing Solutions aan de slag te gaan. Een concept dat me op dat moment nog vreemd was, maar dat wel op mijn lijf geschreven was. Bij Outsourcing Solutions was ik vast in dienst bij Bright Plus, maar werd ik als projectmedewerker uitgestuurd naar verschillende organisaties. Zo kreeg ik de kans om veel verschillende ervaringen op te doen en te ontdekken welke taken en functies echt bij mij passen.’
‘Als studente Office Management koos ik bewust voor een zo ruim mogelijke studierichting. Pas nadat ik via Outsourcing Solutions van verschillende projecten kon proeven, kwam ik erachter dat administratie een grote sterkte van me is en dat ik daar verder in wilde groeien. Dit werd nog duidelijker toen ik binnen Bright Plus zelf aan de slag mocht. Alle interne vacatures worden namelijk steeds transparant gepubliceerd en iedereen krijgt de kans om te reageren. Ik had interesse in de vacature van Project Leader, waagde mijn kans en wat later mocht ik starten.
Ik voelde me al snel helemaal thuis binnen het bedrijf, kon mijn sterktes volop inzetten en liet daarom weten dat ik heel gemotiveerd was om hier verder in te groeien. Ik stelde voor om een nieuwe administratieve functie mee uit te werken binnen mijn team. Daar werd duidelijk naar geluisterd. Het management gaf me de ruimte om mijn groeitraject zelf vorm te geven en samen de functie als Administrative Coordinator uit te rollen, een job waarin ik me helemaal kon ontplooien.’
‘Dankzij het parcours dat ik binnen Bright Plus aflegde, ontwikkelde ik stapsgewijs nieuwe vaardigheden. Zelfstandig werken, time management, commerciële en communicatieve skills, procesvaardigheden, digitale skills en ga zo maar verder. Ook in mijn job als Administrative Coördinator ontdekte ik nieuwe competenties en zelfs een nieuwe passie: Human Resources.
Hoe meer mijn interesse in HR zichtbaar groeide, hoe meer kansen ik kreeg binnen Bright Plus om die passie ook verder te ontwikkelen. Ik communiceerde open over mijn ambities en nog voor er een concrete job vrijkwam binnen het HR-team, bood Bright Plus me aan om een opleiding Sociale Wetgeving te volgen. Dat gaf me de basis om al enkele HR-taken op mij te nemen. Dat leidde uiteindelijk tot een nieuwe groeimogelijkheid, want binnenkort start ik namelijk in mijn nieuwe functie als HR Business Partner. Een functie waarvan ik nu al weet dat ik opnieuw enorm veel kennis zal kunnen vergaren. Er staan immers nu al enkele opleidingen en coachings op de planning. De uitgelezen kans om me nog verder te ontwikkelen in mijn droomfunctie.’
Heb jij ook zin om te bouwen aan een boeiende en leerrijke carrière binnen Bright Plus? Ontdek nu onze interne vacatures!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Work-life balance
Waarom een goede nachtrust cruciaal is voor jouw carrière
3 min. leestijd
Work-life balance
Spanning op de werkvloer? Ga constructief om met conflicten
4 min. leestijd
Collega's
Je collega’s steunen tijdens de Ramadan? Dat doe je zo!
2 min. leestijd
Persoonlijke ontwikkeling
Wat betekent inclusie voor jou?
5 min. leestijd
event
Roeselare
event
event
Kortrijk
event
Brussel
event
Hasselt
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.