Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

De job van Bart vormt voor hem de ideale leerschool, op professioneel én persoonlijk vlak

Bart is sinds 2021 aan de slag als Project Consultant

Op dit moment werk ik via Bright Plus Outsourcing Solutions als project consultant bij Stihl, pionier op gebied van tuingereedschap. Daar werk ik met een achttal collega’s op de afdeling customer service. Samen staan we in voor een optimale klantenservice, het ingeven van bestellingen, mail- en telefoonverkeer, (her)facturatie, het inspecteren van levertijden, opmaak offertes… Of met andere woorden: een zéér gevarieerd takenpakket. En dat in meerdere talen, want we hebben ook vaak contact met internationale partners in o.a. Duitsland en Luxemburg.

foto van Bart

Natuurlijk hangt er ook weleens een ontevreden klant aan de lijn en is het dan zaak om hier ook constructief mee om te gaan, maar dat is part of the job en kan zeker ook een goede leerschool zijn, op professioneel en op persoonlijk vlak.

Mijn skills als customer service medewerker

Ik vind mijn draai goed op dit project dankzij die variatie en het feit dat ik er in een zeer aangenaam team mag meewerken. Dat zijn belangrijke aspecten van de job voor mij. Natuurlijk zijn ook klantvriendelijkheid, duidelijke communicatie en nauwkeurigheid belangrijke vereisten. Ik heb een perfectionistisch kantje en dat komt bij deze baan ook goed van pas. Tot slot is prioriteiten kunnen stellen met een gevarieerd takenpakket als het mijne ook geen overbodige luxe.

Waarom ik graag doe, wat ik doe

Ik werk intussen zo’n anderhalf jaar voor Bright Plus Outsourcing Solutions en vind vooral de afwisseling die zo’n job op projectmatige basis biedt een groot pluspunt. Ik voel me goed in mijn vel bij Stihl en vind het daarom niet erg dat mijn project hier verlengd werd, maar ik wil wel ervaren dat ik voortdurend kan bijleren en mezelf verder kan ontwikkelen. Ik merk dat ik mijn kennis en ervaring kan uitbreiden en dat is een enorme meerwaarde. Niet enkel op gebied van hard skills en technische kennis, maar ook mijn soft skills evolueren gestaag. Hoe ik goed kan omgaan met mensen, timemanagement, mijn aanpassingsvermogen: het zijn maar enkele eigenschappen die ik op korte tijd enorm heb kunnen ontwikkelen. Natuurlijk hangt er ook weleens een ontevreden klant aan de lijn en is het dan zaak om hier ook constructief mee om te gaan, maar dat is part of the job en kan zeker ook een goede leerschool zijn, op professioneel en op persoonlijk vlak.

Dat ik heel leergierig ben, maakt dat ik ook binnen Bright Plus als project consultant op de juiste plek ben beland. De opleidingen die me er aangeboden worden, zijn eindeloos. Ze motiveren me om mezelf verder te blijven ontwikkelen. Op dat gebied zitten onze waarden dus helemaal op dezelfde lijn. Ze geven me ook de kans om veel nieuwe mensen te ontmoeten en dat geeft me elke dag voldoening. Sinds ik deze job ben gestart, ga ik dan ook elke dag met de glimlach naar het werk én ook met een glimlach weer naar huis.’