Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Voor Content Marketeer Jolien Nulens geeft haar job bij Bright Plus haar de ruimte om haar nieuwsgierigheid, creativiteit en ambitie te benutten.

Welkom bij Bright Plus!

‘Negen jaar geleden stond ik aan het prille begin van mijn carrière. Ik contacteerde Bright Plus - toen nog Secretary Plus - als kandidaat-werkzoekende. Dit mondde snel uit in een leerrijk en boeiend carrièrepad binnen het bedrijf zelf. Dat voelde meteen goed, omdat ik vanaf de eerste kennismaking met Bright Plus aangenaam verrast was door de persoonlijke aanpak en de enorme professionaliteit binnen de organisatie. Ik was nog heel jong en vond solliciteren best spannend, dus gaf het me een de boost die ik nodig had om een partner te hebben die me hierin begeleidde. En hoe! Dat ik een berichtje kreeg om me succes te wensen voor een sollicitatiegesprek en dat iemand me erna ook opbelde om te vragen hoe het gesprek was verlopen, deed me beseffen dat mijn normen en waarden en die van Bright Plus helemaal op één lijn lagen.’

Waarom Bright Plus?

‘Naast die persoonlijke aanpak strookt ook het belang dat er bij Bright Plus gehecht wordt aan kwaliteit, kennis en groei met mijn eigen waarden en behoeften binnen een job. Toen ik negen jaar geleden voor het eerst aan de slag ging binnen het bedrijf, begon ik als HR-medewerker, maar rolde na die eerste ervaring op de HR-afdeling eerder onverwacht in een marketingrol. Hoewel ik daar geen achtergrond in had, voelde ik me er toch op mijn plaats en kreeg ik van Bright Plus ook de kans om me er verder in te verdiepen en ontwikkelen. Zo werkte ik in de afgelopen jaren als HR-marketeer, waarbij de focus vooral op employer branding lag, om uiteindelijk in 2021 door te groeien tot Content Marketeer.’

Op de to-dolist van Jolien?

‘Als Content Marketeer hou ik me voornamelijk bezig met het bedenken, creëren en publiceren van blogs, publicaties, persberichten en zelfs boeken van Bright Plus. Het is een functie waarbij ik zowel mijn nieuwsgierigheid als mijn creativiteit kan inzetten en waarin ik elke dag kan bijleren over de arbeidsmarkt en over kandidaten en klanten. Dat ik met die kennis ook anderen kan inspireren maakt de job voor mij compleet. Het maakt van mij de digitale verhalenverteller van Bright Plus.  

Eerste taak van de dag?

‘Mijn werkdag start standaard met een lekker kopje koffie en een moment om mezelf weer up-to-date te brengen met wat er op dat moment reilt en zeilt op de arbeidsmarkt. Vervolgens de violen even stemmen met de collega’s en dan ben helemaal klaar om erin te vliegen.’

Het mooiste moment?

‘Bij Bright Plus zit het in de bedrijfscultuur ingebakken om successen met z’n allen samen te vieren. Daardoor heb ik al te veel geweldige events mogen bijwonen om op te noemen. Die zijn bovendien steeds tot in de puntjes verzorgd en hebben altijd een persoonlijke toets. Zo aten we een keertje met gepersonaliseerde eetstokjes waarin ieders voornaam was gegraveerd. Dan besef je nog maar eens dat je voor je bedrijf niet zomaar een nummertje, maar wel een gewaardeerd individu bent.’

Soundtrack van mijn carrière?

‘Dan ga ik voor de gouden klassieker Don’t Stop Believing van Journey. Elke maandag op kantoor start voor mij als een uitdagende roadtrip richting het weekend, met een playlist vol optimisme en koffie. En net als Bright Plus gaat dit liedje ook al een paar decennia mee. De titel past ook bij de filosofie van Bright Plus: niets is onmogelijk met ondernemerschap en hard werken, en dat wordt ook beloond.’

Ultieme tip voor nieuwe collega’s?

‘Sta regelmatig stil bij de unieke bijdrage die jij levert aan het succes van Bright Plus en het gevoel dat kandidaten en klanten daaraan mogen overhouden. Wees nieuwgierig, sta open voor feedback en groei, en dan ben ik er zeker van dat je, net als ik, volop van de reis zal genieten!’

De job in een emoji?

‘😎 –omdat we bright zijn: kleurrijk, vrolijk, vol enthousiasme. A future so bright that you’ve got to wear shades!’

Superkracht op de werkvloer?

‘Ik denk dat mijn nieuwsgierigheid me elke dag opnieuw motiveert om mijn kennis op te krikken en nog beter te worden in mijn job. Al zou telepathie soms ook aardig van pas komen, want dan weet ik in één klap wat kandidaten en klanten zoeken en nodig hebben en kan ik nog gerichter verhalen vertellen.’

Bright Plus in een notendop?

‘De waarden van Bright Plus zijn persoonlijk, open en enthousiast en professioneel. Die evenwichtsoefening maakt de organisatie tot een echte Great Place to Work. Ja, het bedrijf wil vooruit met innovatie en groei, maar altijd met oog voor de mensen en ruimte voor een persoonlijke en inclusieve aanpak. Ieders bijdrage wordt gewaardeerd en draagt bij aan de professionele en persoonlijke ontwikkeling.’