Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Luc kan zijn jarenlange ervaring in PR echt tot z’n recht laten komen in zijn huidige marketingfunctie

Luc is sinds kort aan de slag als Marketing Medewerker bij Hilaire Van der Haeghe

Na mijn studies ging ik aan de slag in de wereld van journalistiek en public relations. Mijn specialisatie? Multimedia, IT en automotive. Tijdens die loopbaan nam ik me voor om rond mijn veertigste de wereld van de PR-bureaus te verlaten. Ik ging op zoek naar een in-house job, waar ik een combinatie van PR- en marketingtaken kon vervullen. Zo kwam ik – via een kleine omweg - terecht bij mijn vorige werkgever. Een fijne werkplek waar ik bakken ervaring opdeed. Helaas ging het bedrijf begin 2023 door een herstructurering en moest bijna vijftig percent van het personeel afvloeien, waaronder ook ik. Omdat mijn echtgenote al werk vond via Bright Plus, besloot ik mezelf er ook in te schrijven. Dat het kantoor veel rekening houdt met je wensen en verwachtingen als kandidaat trok me zeker mee over de streep.

Na het doorlopen van een aantal testen, kreeg ik al meteen telefoon met een aanbieding. Ik kende de firma met de openstaande vacature nog niet, maar voelde meteen een klik toen ik me erover inlas. Vanaf dat moment ging het heel snel. Een dag later kon ik op een eerste kennismakingsgesprek gaan en niet veel later was ik er aan de slag.

foto van Luc

Ervaring, creativiteit en sterke communicatieskills zijn zaken die je in een job als de mijne moet kunnen voorleggen, maar toch leer ook ik als ervaren rot nog elke dag bij.

Waarom ik graag doe, wat ik doe

Dit jaar is een feestjaar voor mijn nieuwe werkgever en staan er ook heel wat beurzen op de planning. Dankzij mijn achtergrond in marketing en PR kan ik de planning en het eventmanagement hiervoor voor mijn rekening nemen. Verder bestaat mijn gevarieerde takenpakket o.a. uit het uitwerken van advertenties, promotiecampagnes en gadgets, PR, interne en externe communicatie en het stroomlijnen van de digitale kanalen. Kortom: de veelzijdige job waar ik naar op zoek was.

Mijn skills als marketing medewerker

Ervaring, creativiteit en sterke communicatieskills zijn zaken die je in een job als de mijne moet kunnen voorleggen, maar toch leer ook ik als ervaren rot nog elke dag bij. Zo kreeg mijn kennis van Adobe Illustrator en Photoshop al een grondige opfrisbeurt en heeft sociale media steeds minder geheimen voor mij. Ook sociale vaardigheden en overtuigingskracht zijn in een marketingfunctie essentieel, alsook zin voor initiatief en ondernemerschap.

Een tip die ik mensen zou geven die graag in marketing aan de slag willen gaan? Verdiep je in sociale media, ook op professioneel gebied. Er zijn ondernemingen die nog wat achterophinken, maar sociale mediakanalen nemen een steeds belangrijkere rol in deze business in. Kan je je die skills eigen maken, dan is marketing een vakdomein waar je zeker in kan doorgroeien en een leven lang kan blijven leren. En je dus ook blijven amuseren!