Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Jens bouwde na Bright Young Grads een mooie marketingcarrière uit

In 2013 nam Jens Martens deel aan het Bright Young Grads-programma. Nog geen tien jaar later houdt hij zich als Online Marketing Officer vol overgave bezig met het digitale reilen en zeilen bij Bright Plus. Hij vertelt hoe zijn carrière uit de startblokken schoot dankzij Bright Young Grads.

Bright Plus

2 min. leestijd

Jens Martens: ‘Na de middelbare school koos ik ervoor om Bedrijfsvertaler-Tolk Engels, Frans en Spaans te studeren. Ik wist nog niet precies wat ik later wilde doen en had het gevoel dat ik met die studierichting nog veel kanten uit kon. Ook na mijn studie had ik nog geen duidelijk beeld over mijn toekomstige carrière. Ik wilde liefst zoveel mogelijk verschillende ervaringen opdoen en al doende ontdekken waar mijn interesses en talenten lagen. Het Bright Young Grads-programma was daarom de ideale springplank. Ik schreef me in, kreeg een contract en ging aan de slag als Project Consultant bij Bright Plus Outsourcing Solutions.’

De sprong gewaagd

Jens Martens: ‘Toen ik tussen twee projecten door tijdelijk op het kantoor van Bright Plus werkte, liep er een interne vacature binnen. De organisatie zocht een Personal Assistant voor de General Manager. Ik las de vacature en begon luidop te dromen: die job wilde ik binnen enkele jaren - als ik meer ervaring had - wel doen. Een collega die naast me zat moedigde me aan om mijn kans al meteen te wagen. Nog diezelfde dag mocht ik op gesprek komen en niet veel later begon ik aan een nieuwe uitdaging als PA.’

Ik maakte kennis met alle aspecten van online marketing: de voorbereidende vergaderingen, websites testen, nadenken over content, sociale media beheren… Ik leerde op korte termijn veel bij en kon mijn creatieve ei kwijt in de job.

Een job vol groeikansen

Jens Martens: ‘Mijn job als PA was een functie vol uitdaging en variatie. Ik ondersteunde het vijfkoppige managementteam op administratief vlak, maar kreeg ook grote en creatieve projecten toegewezen. Zo werd mijn takenpakket steeds vaker aangevuld met marketingprojecten en kreeg ik de kans om samen met de marketingmanager een nieuwe contentwebsite uit te bouwen. Tijdens dat project maakte ik kennis met alle aspecten van online marketing: de voorbereidende vergaderingen, websites testen, nadenken over content, een onlinestructuur opzetten, sociale media beheren… Ik leerde op korte termijn veel bij en kon mijn creatieve ei kwijt in de job.’

De volgende stap

Jens Martens: ‘In mijn functie als PA kreeg ik de ruimte om me bij te scholen in digitale marketing en kon ik me steeds verder verdiepen in dat vakgebied. Wat begon met meer uitvoerende taken, zoals het beheer van de sociale media, evolueerde zelfs tot de website beheren en videocreaties uitwerken. Die mogelijkheid om te groeien zorgde ervoor dat ik doorgegroeide tot de functie van Online Marketing Officer. In die functie hou ik me bezig met de optimalisatie van de website van Bright Plus, de koppelingen tussen de verschillende digitale systemen, SEO-optimalisatie en het trekken van bepaalde webprojecten binnen het bedrijf. Die job past goed bij mij, omdat ze perfect aansluit bij mijn ambitieuze karakter, mijn creatieve denkvermogen en mijn nood aan variatie en veelzijdigheid. Al die zaken kunnen combineren geeft me elke dag bergen energie en dat startte allemaal met mijn deelname aan Bright Young Grads.’

Events en trainingen op de agenda