event
Begin met LinkedIn stap 2: Foto en headline on point
Natuurlijk ben je op de hoogte van het belang van LinkedIn: je maakte een profiel aan, je vulde je gegevens aan en je bent zichtbaar op het platform. Next up: je netwerk doen groeien. Hoe je dat doet, leggen wij je graag stap voor stap uit!
Stap 2: Foto en headline on point
Het eerste wat opvalt als je een profiel op LinkedIn bekijkt? Dat is zonder twijfel de foto en de headline. Besteed hier dus de nodige zorg aan.
Een ideale LinkedIn foto:
- Heeft een professionele uitstraling
- Heeft een neutrale achtergrond
- Is recent
- Mag met een glimlach!
Heb je geen professionele foto? Maak hier dan tijd voor. Je hebt vast een collega of vriend(in) in de buurt die even kan helpen. Zo ben je weer even gesteld.
Verlies ook jouw achtergrondfoto (banner) niet uit het oog. Die kan je immers helemaal personaliseren, wat zorgt voor een personal touch op je profiel Maar hou het natuurlijk professioneel. Een foto van jouw katten is hier niet op zijn plaats.
Minstens even belangrijk is de headline. Dit is de korte zin onder jouw foto en naam en jouw opvallendste advertentieruimte. Mensen die profielen zoeken, zien deze tekst als eerste. Maar hoe verkoop je jezelf met 120 tekens? Keywords! Maak er een mooie, volledige zin mee of zorg voor een to the point opsomming, gescheiden met een / of een -. Et voila! Hier komt de oefening van stap 1 voor het eerst van pas. Een goede LinkedIn headline zou een recruiter (en al jouw ander publiek) in één oogopslag moeten duidelijk maken waarvoor ik ze bij jou terecht kunnen. Don’t be basic! Je wilt niet in de massa verdwijnen, dus zorg voor een personal touch.
Voorbeeld: Tussen de duizenden “customer service medewerker @...” val jij misschien meer op met “Probleemoplosser – analytisch talent – communicator”
Over het gebruik van emoticons in headlines is veel discussie. Laat dit afhangen van je eigen profiel. Voor een creatieveling kan het zeker, maar een overload is nooit gepast. Beperk het tot één emoticon die jouw headline kan aanvullen.
Je headline is verder nooit definitief. Herbekijk deze dus zeker na een aantal maanden en pas aan wanneer nodig. Jouw LinkedIn-profiel groeit natuurlijk mee met jezelf.
Stay tuned voor stap 3!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Interessante artikels over dit thema
Cv
Zo maak je als jobstudent een cv dat opvalt!
2 min. leestijd
Solliciteren
Sollicitatiegesprek op de agenda? Zo bereid je je voor!
4 min. leestijd
Solliciteren
De meestgestelde sollicitatievragen aan schoolverlaters: zo ace jij ze allemaal!
4 min. leestijd
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
Events en trainingen op de agenda
event
Meet & Greet: van afgestudeerde naar professional
event
Webinar - Leren deconnecteren als freelancer
event
Doorbreek de vicieuze cirkel
event