Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Begin met LinkedIn stap 3: Verkoop jezelf

Natuurlijk ben je op de hoogte van het belang van LinkedIn: je maakte een profiel aan, je vulde je gegevens aan en je bent zichtbaar op het platform. Next up: je netwerk doen groeien. Hoe je dat doet, leggen wij je graag stap voor stap uit!

Charlotte Keulen

1 min. leestijd

Stap 3: Verkoop jezelf

De summary of samenvatting. Een stukje ruimte om vrij in te vullen en om jezelf te promoten naar de buitenwereld toe. Helaas wordt dit vaak vergeten bij een LinkedIn-profiel. Jammer, want hier kunnen andere LinkedIn-gebruikers terugvinden wie je precies bent. LinkedIn werkt, net zoals Google, met zoekwoorden. De summary biedt jou een mooi stukje ruimte om jouw keywords in te verwerken en jezelf dus te verkopen!

Voorbeeld: Je bent een student Office management, je hebt een goede kennis van Frans en Duits en je zoekt een eerste job. Gebruik dan zeker deze ruimte om hierover te vertellen!

Dit is jouw kans om te zorgen dat mensen jouw profiel willen bekijken, om hun aandacht te grijpen en te triggeren om meer informatie op te zoeken.

Enkele vragen die je jezelf hierbij kan stellen:

  • Waarvoor wil ik gevonden worden?
  • Wat heb ik al bereikt?
  • Wat is mijn meerwaarde in een bedrijf?
  • Waarvoor wil ik dat mensen mij contacteren?

Dit mag een bondige tekst zijn, een soort teaser voor jezelf. Afhankelijk van jouw doelstellingen voor LinkedIn houd je de tekst professioneel of voeg je een persoonlijkere toets toe.

Tip: Haal gerust wat inspiratie bij de andere LinkedIn-gebruikers. Ga zelf eens op zoek wie je vindt als je jouw zoekwoorden ingeeft. Hoe hebben zij hun samenvatting geschreven? Welke keywords hebben zij gebruikt?

Wil je dat mensen je onmiddellijk kunnen contacteren via mail of telefoon? Dan kan je dit hier vermelden. Dit kan een sterke call to action zijn, maar hangt volledig af van jouw persoonlijk doel op dit netwerk.

Let op: Gebruik deze ruimte niet om jouw werkervaringen of opleidingen volledig op te sommen. Hiervoor kan jouw bezoeker verder op jouw profiel terecht.

 

Stay tuned voor stap 4!

Eerdere stappen gemist? Lees meer over hoe je begint met een LinkedIn-profiel en hoe je opvalt met je foto

Over de auteur

Charlotte Keulen

Vroeger schreef ik gedichten en teksten voor liedjes. Ik droomde ervan de tweede Britney Spears te worden. Zowel mijn schrijftalent als mijn zangtalent zouden helaas nooit het daglicht zien. Ten eerste was ik nooit tevreden over mijn eigen creaties en ten tweede heb ik een stem die absoluut niet gemaakt is om ook maar één noot te zingen.  

Een marketingdiploma, een cursus copywriting en heel wat ervaring later, zet ik mijn wil om te schrijven anders in. Als Digital Recruiter bij Bright Plus kan ik vaak urenlang intens tokkelen op mijn toetsenbord. Mailings, vacatures die gepimpt moeten worden, social media posts, en uiteraard deze blogs. Overal kan ik mijn creativiteit in kwijt. Zo leg ik nu dagelijks mijn tekstueel ei. Met creaties die ik regelmatig wél de buitenwereld durf insturen.

Want ik zit met een overvol hoofd, altijd en overal. Maar als ik een tekst schrijf geraak ik volledig "in the zone". En dat is steeds eventjes genieten!

Lees meer van deze auteur